Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY ESHOPU „DEKORIA” („OBCHODNÍ PODMÍNKY“)
I. Definice
- Tyto Obchodní podmínky určují obecné podmínky provádění objednávek v eshopu Dekoria, dostupném na elektronické adrese www.dekoria-home.cz.
- Obchodní podmínky byly sestaveny na základě platných právních předpisů, především:
- zákona ze dne 23. dubna 1964 - občanský zákoník,
- zákona ze dne 18. července 2002 o poskytování služeb elektronickou cestou,
- zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitele,
- Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
- Výrazy použité v Obchodních podmínkách mají tento význam:
- Cena - označuje cenu zboží s DPH, umístěnou vedle informací o zboží nebo vypočtenou na základě parametrů uvedených objednavatelem. Ceny jsou vyjádřeny v polských zlotých a zohledňují DPH. Ceny nezohledňují náklady na dopravu.
- Údaje - údaje zákazníka, včetně údajů osobního charakteru, zpracovávané za účelem realizace objednávky.
- Heslo - individuální sled znaků zvolených uživatelem, sloužících k přihlašování k účtu.
- Spotřebitel - fyzická osoba nakupující v eshopu Dekoria, nesouvisející přímo s její ekonomickou nebo profesní činností, v souladu se smyslem čl. 22[1] občanského zákoníku.
- Účet - po registraci vytvořený individuální účet uživatele, s jehož pomocí provádí objednávky nebo využívá jiné služby prodávajícího.
- Košík - elektronický formulář zpřístupněný prodávajícím na stránkách obchodu, s jehož pomocí objednavatel provádí objednávky zboží nabízeného obchodem.
- Náklady na dopravu - poplatky vybírané za doručení zboží objednavateli, definované v těchto Obchodních podmínkách.
- Platba - úhrada pohledávky za podanou objednávku, zahrnující cenu a náklady na dopravu, způsobem zvoleným objednavatelem při podávání objednávky.
- Realizace objednávky - činnosti vyvíjené prodávajícím za účelem doručení objednaného zboží na adresu uvedenou objednavatelem. Realizaci objednávky tvoří: příprava objednávky k odeslání a doručení objednávky objednavateli.
- Registrace - činnost spočívající v uvedení příslušných údajů, včetně osobních údajů, které jsou nezbytné k založení uživatelského účtu.
- Obchod - eshop „Dekoria“ dostupný na elektronické adrese www.dekoria-home.cz, představující majetek prodávajícího, jehož prostřednictvím se provádí prodej zboží bez paralelní přítomnosti stran, za využití telekomunikační sítě.
- Prodávající - „Franc- Textil“ Sp. z o.o., se sídlem v Żarowě, adresa: ul. Przemysłowa 10, 58 -130 Żarów, zapsaná do obchodního rejstříku Národního soudního rejstříku vedeného Okresním soudem pro Wrocław-Fabryczna ve Wrocławi, IX. hospodářský odbor Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000172975, disponující DIČ (NIP): 8842486272; IČ (REGON): 891503337, základní kapitál: 9.050.000,00 PLN, majitel eshopu „Dekoria“.
- Strany - prodávající a objednavatel.
- Zboží - movité věci nabízené prodávajícím k maloobchodnímu prodeji v eshopu „Dekoria“.
- Smlouva - kupní smlouva na zboží nabízené prodávajícím, uzavíraná bez současné přítomnosti stran, s využitím telekomunikační sítě.
- Uživatel - každý, kdo využívá webové stránky obchodu, včetně objednavatele.
- Objednavatel - fyzická osoba (včetně spotřebitele) nebo právnická osoba, případně organizační jednotka způsobilá k právním úkonům, která provádí nákup zboží v obchodě.
- Objednávka - právní úkon prováděný s využitím košíku, během nějž objednavatel vyjadřuje úmysl zakoupit vybrané zboží v souladu s jeho popisem, cenou a náklady na dopravu definovanými v Obchodních podmínkách.
II. Všeobecné podmínky poskytování služeb elektronickou cestou
- Uživatel bere na vědomí, že prodej zboží v eshopu „Dekoria“ probíhá s využitím teleinformačního systému, zajišťujícího zpracování a uchovávání, a také odesílání a sběr dat prostřednictvím telekomunikační sítě, shodně se zněním zákona ze dne 18. července 2002 o poskytování služeb elektronickou cestou.
- Obsah stránek obchodu představuje majetek prodávajícího a je právně chráněn.
- Využívání stránek obchodu může probíhat výhradně podle pravidel definovaných v obsahu těchto Obchodních podmínek.
- Před zahájením používání stránek obchodu, a především před podáním objednávky, je uživatel povinen seznámit se s obsahem těchto Obchodních podmínek a Zásad ochrany osobních údajů, tvořících jejich integrální část, a následně je přijmout.
- Za účelem využívání stránek obchodu je uživatel povinen vlastnit počítač nebo zařízení s instalovaným softwarem umožňujícím prohlížení webových stránek a mít přístup k internetu. Pro správné fungování stránek obchodu by měl mít počítač nebo zařízení uživatele zapnutou možnost podpory souborů typu „Cookies“.
- Pro provedení objednávky je uživatel povinen mít aktivní elektronickou adresu a aktivní telefonní číslo.
- Fotografie zboží umístěné na stránkách obchodu jsou ilustrativní a slouží výhradně k prezentaci. Fotografie a popisy umístěné pod jednotlivým zbožím pocházejí od prodávajícího.
- Obchodní názvy, názvy, popisy nebo obchodní známky zveřejněné na stránkách obchodu podléhají právní ochraně. Jakékoliv jejich využívání může probíhat jen po předchozím písemném souhlasu prodávajícího.
- Uživatel je povinen zdržet se jakéhokoliv jednání narušujícího práva na duševní vlastnictví prodávajícího.
- Uživatel je povinen zdržet se jakékoliv činnosti, která může ztížit nebo narušit fungování obchodu. Uživatel bere na vědomí, že jakékoliv jednání spočívající v pokusu o destabilizaci obchodu může být považováno za trestný čin ve smyslu ustanovení trestního zákoníku.
- Uživatel je povinen zdržet se přidávání, jakoukoliv formou, obsahu nelegálního charakteru.
III. Registrace
- Registrace uživatele v obchodě je bezplatná.
- Registrace není nezbytná pro prohlížení stránek obchodu, stejně tak není nezbytná pro podání objednávky, ale umožní uživateli prohlížení historie a stavu jeho objednávek, stejně jako získávání doplňkových služeb poskytovaných prodávajícím na přání uživatele.
- Pro zaregistrování se musí uživatel s pomocí kurzoru vybrat ikonku „Přihlásit se/zaregistrovat se“, což vede k přesměrování uživatele na stránky obchodu umožňující přihlašování (pro zaregistrované uživatele) a/nebo registraci uživatele.
- Kliknutí na ikonu „Založit účet“ způsobí přesměrování uživatele na stránku obchodu obsahující registrační formulář („formulář“).
- Registrace uživatele probíhá prostřednictvím vyplnění formuláře.
- Před vyplněním formuláře se seznamte s obsahem Obchodních podmínek a Zásad ochrany osobních údajů, a následně přijměte v nich obsažená ustanovení.
- Po vyplnění formuláře je třeba zvolit ikonku „Zaregistrovat se“, což vyvolá odeslání formuláře prodávajícímu. V tento okamžik je proces registrace dokončen, uživatel je automaticky přihlášen ke svému účtu - od toho okamžiku má uživatel aktivní účet v obchodě a může podávat objednávky s využitím svého účtu bez nutnosti opětovné registrace.
IV. Účet
- Vlastnitví účtu umožňuje uživateli především:
- provádět objednávky,
- přístup ke stavu a historii objednávek,
- umisťování, upravování nebo odstraňování údajů, včetně doručovacích adres.
- Přihlašování k účtu spočívá v uvedení e-mailové adresy a hesla, nastavených uživatelem během provádění registrace. E-mailová adresa uživatele je přihlašovací jméno (login) uživatele.
- Uživatel bere na vědomí, že heslo k účtu má důvěrný charakter. Pro zajištění odpovídající ochrany hesla se doporučuje provádět jeho změny. Pro zajištění většího bezpečí by se mělo heslo skládat z minimálně 8 znaků, obsahovat minimálně jedno velké písmeno a číslici nebo speciální znak.
- Každé narušení důvěrnosti hesla je uživatel povinen nahlásit prodávajícímu neprodleně po zjištění narušení.
- V případě ztráty hesla se uživatel může obrátit na prodávajícího se žádostí o určení nového hesla, které má dočasný charakter, umožňujícího přihlásit se k účtu. Za tímto účelem je uživatel povinen využít mechanismu zpřístupněného na stránce přihlašování k účtu, označený jako „Nepamatuji si heslo“. Po zadání jeho e-mailové adresy uživatelem bude na tuto adresu odeslán e-mail s odkazem umožňujícím přihlášení k účtu a provedení změny hesla.
- Zakazuje se zpřístupňovat svůj účet třetím osobám.
V. Uzavření smlouvy
- Objednavatel provádí objednávku s využitím košíku.
- Objednavatel prohlašuje, že bere na vědomí, že podání objednávky s sebou nese povinnost uhradit cenu a náklady na dopravu.
- K podání objednávky dochází kliknutím na ikonu „Objednávám a platím“. Kliknutí na tlačítko „Objednávám a platím“ s sebou nese povinnost objednavatele uhradit cenu zboží a náklady na dopravu, což objednavatel tímto přijímá.
- Před podáním objednávky je objednavatel povinen provést výběr zboží a jeho množství a místo doručení, stejně jako provést volbu formy a způsobu platby. V případě, kdy má objednavatel účet, měl by se před podáním objednávky přihlásit ke svému účtu.
- Před podáním objednávky je objednavatel, s pomocí košíku, informován o:
- vlastnostech jím zvoleného zboží o celkové částce náležející prodávajícímu na základě jeho nákupu a odeslání, tedy o ceně a nákladech na dopravu zboží k objednavateli, k jejichž úhradě je objednavatel zavázán,
- způsobu a termínu úhrady,
- způsobu a termínu realizace objednávky prodávajícím.
- Podání objednávky je možné jen po předchozím seznámení se s obsahem těchto Obchodních podmínek a přijetí jejich ustanovení.
- Kliknutím na ikonku „Objednávám a platím“ objednavatel potvrzuje, že přijímá zvolené zboží v souladu s jeho popisem a cenou a náklady na dopravu a vyjadřuje úmysl ho zakoupit v souladu s těmito Obchodními podmínkami, čímž se zavazuje k jeho úhradě. Zároveň objednavatel potvrzuje seznámení se a přijetí podmínek doručení a platby, platné u prodávajícího, definované v těchto Obchodních podmínkách.
- S okamžikem kliknutí na tlačítko „Objednávám a platím“ dochází k uzavření smlouvy mezi objednavatelem a prodávajícím, v souladu s níž má objednavatel povinnost uhradit cenu a pokrýt náklady na dopravu zboží, prodávající má povinnost realizace objednávky a dodání objednaného zboží objednavateli bez vad a způsobem a na místo uvedené objednavatelem.
- Prodávající potvrdí neprodleně (tedy v ten samý den, kdy došlo k podání objednávky) objednavateli provedení objednávky. Potvrzení uvedené v předchozí větě dodavatel zasílá na objednavatelem ve formuláři uvedenou adresu elektronické pošty e-mail („potvrzení“). Potvrzení obsahuje informace uvedené v bodě 5 výše. Společně s potvrzením prodávající zasílá objednavateli poučení o právu na odstoupení od smlouvy, které tvoří přílohu č. 1 k Obchodním podmínkám a Formulář odstoupení od smlouvy, tvořící přílohu č. 2 k těmto Obchodním podmínkám.
- Nabídka obchodu nepředstavuje nabídku ve smyslu čl. 66 občanského zákoníku. V případě nemožnosti realizace objednávky s ohledem na nedostupnost objednaného zboží nebo materiálu nezbytného k jeho zhotovení, prodávající neprodleně vyrozumí objednavatele, že objednávka nemůže být realizována.
- Objednavatel bere na vědomí, že v případě prodeje akčního nebo z výprodeje pocházejícího zboží, jehož množství je omezeno, závisí realizace objednávky na pořadí, v němž objednávky obdrží prodávající. V případě nemožnosti realizace objednávky s ohledem na vyčerpání zboží spadajícího do akce nebo výprodeje, prodávající neprodleně vyrozumí objednavatele, že objednávka nemůže být realizována. V souvislosti s výše uvedeným objednavatel získá zpět uhrazenou platbu a tím se zříká veškerých jiných nároků vůči prodávajícímu, spojených s nemožností realizace objednávky.
- Prodávající si vyhrazuje právo na verifikaci objednávek. V případech vyvolávajících opodstatněné obavy, že objednavatel nedodržuje tyto Obchodní podmínky, může prodávající odstoupit od realizace objednávky, o čemž bude prodávající informovat objednavatele.
- Objednavatel je společně s obdržením potvrzení objednávky od prodávajícího povinen provést platbu za objednané zboží a pokrýt náklady na dopravu. Veškeré nezbytné informace týkající se platby jsou obsaženy v potvrzení zaslaném prodávajícím.
- Veškeré zboží nabízené na stránkách eshopu „Dekoria“ je nové z výroby, bez právních vad a bylo legálně uvedeno na trh.
VI. Úprava objednávky
- Úprava podané objednávky je možná následovně:
- na výrobky šité na míru - do okamžiku uhrazení objednávky,
- na ostatní výrobky (nešité na míru) - během 24 hodin od okamžiku podání objednávky (okamžiku uzavření smlouvy).
- V případě potřeby úpravy objednávky uvedené v bodě 1 výše je objednavatel ve lhůtě uvedené v bodě 1 výše povinen kontaktovat prodávajícího, přičemž se na něj obrátí s informací o potřebě úprav objednávky na elektronickou adresu: www.dekoria-home.cz společně s uvedením rozsahu a způsobu změn.
- V případě úpravy objednávky se cena, stejně jako náklady na dopravu, mohou změnit, o čemž bude objednavatel informován prodávajícím.
VII. Platby
- Objednavatel provádí platbu neprodleně, ovšem nejpozději ve lhůtě 7 dnů od okamžiku obdržení potvrzení objednávky. S výhradou bodu 2 níže může objednavatel provést platbu s pomocí jednoho z níže uvedených způsobů:
- bankovním převodem na účet prodávajícího s číslem: PL 07 1090 2314 0000 0001 4756 1452, přičemž do názvu převodu uvedou „Dekoria-home.cz: číslo objednávky“,
- platba paypal.com,
- platební karta nebo e-převod prostřednictvím platebního systému PayU.
- platba na dobírku- umožňuje zaplatit zboží až při převzetí. Příplatek za dobírku je stanoven na 49,- Kč. Tento způsob platby je možný pouze u zboží, které není upraveno na zakázku a pro objednávky do výše 6000 Kč
- Prodávající potvrzuje obdržení platby na adresu elektronické pošty uvedenou objednavatelem.
- Platba se považuje za provedenou v okamžiku připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
VIII. Realizace objednávky
- Objednavatel může podávat objednávky v kterýkoliv den týdne, přičemž realizace objednávek probíhá od pondělí do pátku, v čase 7:00 - 15:00. Prodávající nerealizuje objednávky ve státní svátky a dny pracovního klidu.
- Realizace objednávek probíhá ve lhůtě 4-6 dní ode dne provedení úplné platby objednavatelem.
- V případě realizace objednávky v jiném termínu než uvedeném v bodě 1 a 2 výše, zašle prodávající na adresu elektronické pošty objednavatele potvrzení odlišných podmínek realizace objednávky dohodnutých stranami.
- V každém případě nemůže realizace objednávky přesáhnout 30 dnů, počítáno ode dne provedení platby objednavatelem.
- V případě, že nedojde k plné úhradě ve lhůtě 7 dnů ode dne obdržení potvrzení, je prodávající oprávněn k odstoupení od smlouvy.
IX. Podmínky a náklady na dopravu
- S výhradou odlišných ustanovení tohoto oddílu realizuje prodávající dodávky na území České Republiky.
- Doručení zboží probíhá prostřednictvím kurýrní firmy PPL, České pošty nebo přepravní firmy Raben.
- Podrobné podmínky a náklady na dopravu:
- Kurýr PPL- 99,00 CZK
- Česká pošta- 99,00 CZK
- Raben (v případě velkorozměrového zboží, např. nábytek, křesla)- 99,00 CZK
- Objednávky nad 2900 CZK- zdarma
- Příplatek za dobírku- 49,00 CZK Tento způsob platby je možný pouze u zboží, které není upraveno na zakázku
- Při objednání více kusů velkorozměrového zboží se mohou jednotkové ceny dopravy snížit.
- Prodávající informuje, že kurýři dodávající velkorozměrové balíky mají povinnost vydat zboží na místě dodání, ale nemají povinnost vnést zboží do domu ani žádné budovy a místnosti uvedené objednavatelem, což objednavatel bere na vědomí.
- V závislosti na vybrané možnosti dopravy jsou náklady na dopravu automaticky připočteny k částce objednávky.
- V okamžiku vydání zboží zástupcem kurýrní firmy DPD nebo přepravní firmy Raben je objednavatel povinen provést kontrolu, jestli zboží nenese mechanická poškození vyplývající z přepravy a jestli je vydané zboží shodné s objednávkou. V případě absence poškození nebo jiných výhrad objednavatel potvrdí vlastnoručním podpisem vydání zboží. V případě zjištění mechanického poškození zboží nebo rozporu zboží s objednávkou je objednavatel povinen podat reklamaci způsobem uvedeným v oddíle XI. Obchodních podmínek.
- Prodávající dodává zboží objednavateli společně s nákupním dokladem v podobě účtu nebo faktury, pokud objednavatel uvedl údaje nezbytné pro její vystavení. Společně s doklady uvedenými v předchozí větě prodávající předává objednavateli formulář odstoupení od smlouvy, který představuje přílohu č. 2 k těmto Obchodním podmínkám.
- Velkorozměrové balíky jsou zasílány výhradně na území České Republiky
X. Právo na odstoupení od smlouvy
- Právo na odstoupení od smlouvy přináleží výhradně zákazníkům, kteří jsou spotřebiteli ve smyslu čl. 22[1] občanského zákoníku, a také se uplatňuje na smlouvy uzavřené ode dne 1. ledna 2021 fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s jejím podnikáním, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že nemá pro tuto osobu profesní charakter, vyplývající především z předmětu jí vykonávané činnosti, zpřístupněného na základě předpisů o Centrální evidenci a Informacích o podnikání.
- Objednavateli, který je spotřebitel, přináleží právo na odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu a bez nesení nákladů prostřednictvím podání písemného prohlášení určeného prodávajícím ve lhůtě 14 dnů ode dne doručení zboží objednavateli.
- Pro dodržení lhůty uvedené v bodě 1výše stačí vyplnění a odeslání e-formuláře vrácení (https://www.dekoria-home.cz/vraceni_zbozi) nebo odeslání prohlášení o odstoupení od smlouvy před jejím vypršením na adresu prodávajícího uvedenou v oddíle XII bodě 2 těchto Obchodních podmínek na e-mailovou adresu prodávajícího: [email protected].
- Vzor prohlášení o odstoupení od smlouvy tvoří přílohu č. 2 k těmto Obchodním podmínkám a je dostupný v elektronické verzi, stáhnout formulář odstoupení.
- V případě odstoupení od smlouvy se smlouva považuje za neuzavřenou a spotřebitel je zbaven všech závazků. To, co strany poskytly, podléhá vrácení v nezměněném stavu, leda by změna byla nezbytná v hranicích běžných zvyklostí.
- V případě odstoupení od smlouvy je prodávající povinen vrátit objednavateli - spotřebiteli veškeré jím provedené platby neprodleně, ovšem nejpozději ve lhůtě 14 dnů ode dne obdržení prohlášení odstoupení od smlouvy. K vrácení platby dojde na spotřebitelem ve formuláři o vrácení uvedený bankovní účet, leda by se obě strany dohodly na jiném způsobu vrácení, který se pro spotřebitele nepojí se žádnými náklady.
- Objednavatel - spotřebitel má povinnost vrátit zboží prodávajícímu okamžitě, nejpozději ovšem 14 dní ode dne, kdy odstoupil od smlouvy. Pro dodržení lhůty uvedené v předchozí větě stačí odeslat zboží před jejím uplynutím.
- Prodávající může pozdržet vrácení platby uvedené v bodě 5 výše do okamžiku obdržení zboží zpět nebo dodání objednavatelem - spotřebitelem dokladu o jeho odeslání na adresu prodávajícího, v závislosti na tom, ke které události dojde dřív.
- Objednavatel hradí přímé náklady na vrácení zboží. Pokud si objednavatel - spotřebitel vybral jiný než nejlevnější běžný způsob dodání zboží nabízený prodávajícím, není v souladu s těmito Obchodními podmínkami prodávající povinen vrátit objednavateli jím vynaložené další náklady na doručení zboží prodávajícímu.
- Oprávnění k odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nevylučuje oprávnění objednavatele plynoucí ze záruky na fyzické vady zboží.
- Prodávající informuje, že právo na odstoupení od smlouvy v režimu zákona o právech spotřebitele se nevztahuje na smlouvy:
- o poskytování služeb, pokud podnikatel plně realizoval službu s jasným souhlasem spotřebitele, který byl informován před zahájením plnění, že po splnění plnění podnikatelem ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
- v které je předmětem plnění neprefabrikovaná věc vyrobená podle specifikace spotřebitele nebo sloužící uspokojení jeho individualizovaných potřeb (tedy např. výrobky šité na míru, stříhané na metry);
- v které je předmětem plnění věc dodávaná v zapečetěném obalu, který nelze po otevření obalu vrátit s ohledem na ochranu zdraví nebo s hygienických ohledů, pokud bylo balení po dodání otevřeno;
- v které jsou předmětem plnění věci, které zůstanou po dodání, s ohledem na svůj charakter, nerozlučitelně spojeny s jinými věcmi;
- v které spotřebitel výrazně požádal, aby za ním podnikatel přijel kvůli provedení spěšné opravy nebo údržby; pokud podnikatel poskytuje navíc jiné služby než ty, jejichž vykonání spotřebitel žádal nebo dodává věci jiné než náhradní díly nezbytné k provedení opravy nebo údržby, právo na odstoupení od smlouvy spotřebiteli náleží ve vztahu k dalším službám nebo věcem;
- Objednavatel nese zodpovědnost za pokles hodnoty zboží, který bude výsledkem jeho používání způsobem přesahujícím nezbytný rozsah pro zjištění jeho charakteru, vlastností a fungování.
XI. Reklamace - rozpor zboží se smlouvou
- Prodávající má vůči objednavateli - spotřebiteli zodpovědnost, pokud se zboží v okamžiku jeho vydání neshoduje se smlouvou. V případě zjištění rozporu před uplynutím roku ode dne vydání zboží se přijímá, že existovala v okamžiku vydání.
- V případě zjištění rozporu zboží se smlouvou je objednavatel povinen nahlásit reklamaci prodávajícímu.
- Za účelem umožnění prodávajícímu vyjádřit se k výhradám objednavateli musí reklamace:
- být podána písemnou formou vyplněním a odeslání reklamačního e-formuláře (https://www.dekoria-home.cz/reklamace) nebo zaslána poštou na adresu prodávajícího uvedenou v oddíle XII bodě 2 těchto Obchodních podmínek nebo elektronicky na e-mailovou adresu prodávajícího: [email protected] (vzor reklamačního protokolu tvoří příloha č. 3 - stáhnout reklamační protokol);
- uvádět příčinu podání reklamace a určovat rozsah požadavků objednavatele;
- obsahovat připojený doklad o nákupu (např. potvrzení o převodu, účtenka, účet, faktura nebo jakýkoliv jiný doklad o nákupu) a záruku, pokud byla udělena - což ale není podmínkou pro její posouzení;
- uvádět způsob poskytnutí odpovědi na reklamaci - písemná odpověď nebo prostřednictvím e-mailu;
- být podepsána a obsahovat aktuální údaje objednavatele.
- Prodávající posoudí reklamaci ve lhůtě 14 dnů ode dne jejího obdržení. Ve lhůtě uvedené v předchozí větě se prodávající vyjádří k reklamaci objednavatele odesláním písemné nebo e-mailové odpovědi na adresu uvedenou objednavatelem v reklamaci. Nevyjádření se prodávajícího k správně podané reklamaci ve výše uvedené lhůtě se rovná jejímu přijetí.
- Pokud je to možné, mělo by být reklamované zboží dodáno v originálním obalu.
- V případě, že prodávající uzná reklamaci týkající se rozporu zboží se smlouvou, prodávající podle volby objednavatele - spotřebitele bezúplatně vymění zboží za zboží bez vad nebo vadu odstraní. V případě, kdy oprava nebo dodání nového, bezvadného zboží není možné, vrátí prodávající objednavateli - spotřebiteli jím uhrazenou cenu. Objednavatel nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je vada nepodstatná.
- Prodávající zodpovídá za rozpory zboží se smlouvou jen v případě, kdy je zjištěna před uplynutím dvou let od vydání zboží objednavateli.
- V případě objednavatele, který není spotřebitel, ztrácí oprávnění plynoucí z rozporu zboží se smlouvou, pokud nezkontroloval zboží v době a způsobem přijatým u věcí tohoto druhu a nevyrozuměl prodávajícího o vadě neprodleně, tedy nejpozději v průběhu 3 dnů ode dne převzetí zboží, a v případě, kdy vada vyšla najevo teprve později - pokud nevyrozuměl prodávajícího neprodleně po jejím zjištění.
- Ustanovení obsažená v tomto bodě XI podbodě 1-8 Obchodních podmínek týkající se spotřebitele se uplatňují také na smlouvy uzavřené ode dne 1. ledna 2021 fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s jejím podnikáním, pokud z obsahu této smlouvy vyplývá, že nemá pro tuto osobu profesní charakter, vyplývající především z předmětu jí vykonávané činnosti, zpřístupněného na základě předpisů o Centrální evidenci a Informacích o podnikání.
- V případě, kdy prodávající neuznal reklamaci objednavatele, a ten s jeho rozhodnutím nesouhlasí, může se objednavatel obrátit na mediaci nebo předat věc k řešení stálému smírčímu spotřebitelskému soudu („smírčí soud“), působícímu při příslušném vojvodském inspektorátu Obchodní inspekce.
- Věc může k smírčímu soudu přenést spotřebitel, ale také objednavatel, který není spotřebitel, podáním příslušné žádosti (v závislosti na zvoleném způsobu posouzení věci to může být žádost o zahájení a vedení mediace nebo o posouzení věci smírčím soudem) k územně příslušnému vojvodskému inspektorátu Obchodní inspekce.
- Formuláře žádostí uvedených v bodě 9 výše jsou dostupné na webových stránkách vojvodských inspektorátů Obchodní inspekce, jejichž seznam se společně s kontaktními údaji nachází na webových stránkách www.uokik.gov.pl.
- Řešení sporů ve výsledku postupu mediace má dobrovolný charakter a nepodléhá správnímu ani soudnímu vymáhání; nelze se proti němu odvolat. Řešení sporů v důsledku mediace neovlivňuje možnost odeslat věc k řešení obecným nebo smírčím soudem.
- V případě odeslání věci k řešení smírčím soudem mají dohoda a rozhodnutí vydaná tímto soudem platnost rozsudku obecného soudu. Proti rozsudku vydanému smírčím soudem lze vznést stížnost k obecnému soudu. V případě, že strany uzavřely dohodu před smírčím soudem, ji strany nemohou napadnout.
- Objednavatel, který je spotřebitel, může také vyhledat pomoc u městského nebo okresního spotřebitelského ombudsmana nebo u územně příslušného Svazu spotřebitelů. Informace o Svazu spotřebitelů se nacházejí na adrese: www.federacja-konsumentów.org.pl.
- Spotřebitel může využít mimosoudních způsobů řešení reklamací a vymáhání nároků. Pokud chce využít možnosti smírčího řešení sporů týkajících se online nákupů, může spotřebitel vznést svou stížnost např. prostřednictvím evropské internetové platformy ODR, dostupné na adrese: ec.europa.eu/consumers/odr/
XII. Smluvní strany a kontakt na prodávajícího
- Stranami smlouvy uzavírané prostřednictvím eshopu dostupného na elektronické adrese www.dekoria-home.cz jsou objednavatel a prodávající.
- Prodávajícím je společnost „Franc- Textil” Sp. z o.o se sídlem v Żarowě, adresa: ul. Przemysłowa 10, 58 -130 Żarów, zapsaná do obchodního rejstříku Národního soudního rejstříku vedeného Okresním soudem pro Wrocław-Fabryczna ve Wrocławi, IX. hospodářský odbor Národního soudního rejstříku pod číslem KRS 0000172975, disponující DIČ (NIP): 8842486272; IČ (REGON): 891503337, se základním kapitálem 9.050,000,00 PLN
- Veškerá korespondence směřovaná uživatelem na prodávajícího musí být adresována na adresu uvedenou v bodě 2 výše nebo elektronicky na e-mailovou adresu: [email protected].
XIII. Zodpovědnost prodávajícího
- Prodávající nenese zodpovědnost za škody utrpěné uživatelem, způsobené tím, že používá nezajištěné a antivirovou ochranou nevybavené zařízení, s jehož pomocí se připojuje k internetu.
- Prodávající nezodpovídá za průběh a účinnost transakcí platební kartou a zvláštních převodů, prováděných prostřednictvím služby elektronických plateb.
XIV. Osobní údaje
- Správcem osobních údajů uživatelů je prodávající - „Franc- Textil” Sp. z o.o se sídlem v Żarowě, adresa: ul. Przemysłowa 10, 58 – 130 Żarów.
- V záležitostech spojených s ochranou osobních údajů lze prodávajícího kontaktovat pomocí e-mailové adresy: [email protected],
- Podrobné informace o zpracovávání osobních údajů jsou dostupné v Zásadách ochrany osobních údajů, které tvoří integrální součást Obchodních podmínek a nacházejí se na webové stránce www.dekoria-home.cz.
- Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.
XV. Závěrečná ustanovení
- Ve věcech neupravených těmito Obchodními podmínkami se uplatňují předpisy polského práva.
- Veškeré spory vyplývající z plnění smlouvy a ustanovení těchto Obchodních podmínek budou posuzovány obecným soudem příslušným podle ustanovení zákona ze dne 17. listopadu 1964 občanský soudní řád.
- Kromě možnosti soudního řešení sporů mají strany také možnost využít alternativní metody řešení sporů odesláním věci k mediaci nebo předáním sporu k řešení stálému smírčímu spotřebitelskému soudu, jednajícímu při příslušném vojvodském inspektorátu Obchodní inspekce. Pravidla přístupu k postupům uvedeným v předchozí větě byla popsána v oddíle XI bodě 8-13 těchto Obchodních podmínek.
- Spotřebitelé mohou také vyhledat pomoc u městského nebo okresního spotřebitelského ombudsmana nebo u územně příslušného Svazu spotřebitelů.
- Přehled stálých smírčích spotřebitelských soudů, působících při vojvodských inspektorátech Obchodní inspekce, se nacházejí na webových stránkách Úřadu na ochranu hospodářské soutěže a spotřebitelů (www.uokik.gov.pl), v záložce: Konsumenci - Rozstrzyganie sporów konsumenckich (Spotřebitelé - řešení spotřebitelských sporů).
- Tyto Obchodní podmínky jsou dostupné v elektronické verzi na stránkách www.dekoria-home.cz.
- Prodávající si vyhrazuje právo na změnu cen zboží, které se nachází v nabídce, zavedení nového zboží do nabídky obchodu, vedení a odvolávání slevových akcí na stránkách obchodu nebo na provádění změn v nich, o čemž bude uživatele s předstihem informovat. Veškeré změny cen a odvolání akcí se netýká zboží už objednaného v obchodě.
- Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto Obchodních podmínek v případě:
- změny rozsahu poskytovaných služeb,
- změny akceptovaných způsobů platby,
- změny způsobů a nákladů na dopravu,
- změny funkcí obchodu,
- změny všeobecně platných právních předpisů.
- změny v rozsahu struktury a kontaktních adres na straně prodávajícího.
- O změně Obchodních podmínek bude prodávající informovat uživatele, který má účet, prostřednictvím účtu. Změna Obchodních podmínek vstupuje v platnost ve lhůtě 14 dnů ode dne vyrozumění uživatele o změně. Prodávající informuje uživatele o obsahu změn a o předpokládaném termínu jejich vstupu v platnost.
- Změny Obchodních podmínek budou zpřístupněny na webových stránkách obchodu.
- Pro zamezení pochybnostem, zavedené změny nemají vliv na objednávky provedené před jejich vstupem v platnost.
- Uživatelé mající účet jsou, v případě nepřijetí nového znění Obchodních podmínek, povinni zaslat na e-mailovou adresu prodávajícího, uvedenou v oddíle XII. bodě 3 těchto obchodních podmínek, prohlášení o nepřijetí nového znění Obchodních podmínek. Prodávající v okamžiku obdržení prohlášení uživatele odstraní uživatelem vlastněný účet, o čemž bude uživatel informován. Prohlášení o nepřijetí nového znění Obchodních podmínek může být také směřováno písemnou formou na adresu prodávajícího uvedenou v oddíle XII bodě 2 těchto Obchodních podmínek.
- Prodávající odstraní účet uživatele také na každou jeho žádost směřovanou na e-mailovou adresu prodávajícího, tedy [email protected] nebo korespondenčně na adresu: „Franc-Textil“ Sp. z o.o., ul. Przemysłowa 10, 58-130 Żarów, Polsko.
- Mimo případy uvedené v bodě 11 a 12 výše má prodávající také právo odstranit účet uživatele v případě:
- absolutní neaktivity uživatele po dobu 6 měsíců ode dne vytvoření účtu, způsobem popsaným v těchto Obchodních podmínkách,
- porušení ustanovení těchto Obchodních podmínek uživatelem, především oddílu II bodu 9 a 10.